خبرنگاران سندرز: آمریکایی ها درمانده از تامین غذای خانواده های خود هستند

به گزارش وبلاگ سحر وب، تهران -خبرنگاران - درحالی که گزارش ها حاکی از شرایط وخیم معیشت شهروندان آمریکایی دارد، برنی سندرز سناتور ضدسیاست های سرمایه داری، مسئولان آمریکایی به ویژه جمهوریخواهان را به بی کفایتی متهم و در توئیتر نوشت: اکنون آمریکایی ها درمانده از تامین مایحتاج خانواده های خود شده و این کشور با بحران بی سابقه ای روبرو است.

خبرنگاران سندرز: آمریکایی ها درمانده از تامین غذای خانواده های خود هستند

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ سحر وب، سناتور ایالت ورمونت و فردی که دو دوره پیاپی نامزد ریاست جمهوری 2016 و 2020 آمریکا از حزب دموکرات شده، در رشته توئیتی به انتقاد از شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در آمریکا پرداخت.

سندرز در حساب توئیتر خود نوشت: مردم سرگردان از این که چگونه باید خانواده های خود را تامین غذا کنند درحالی که میچ مک کانل و دیگر سناتورهای جمهوریخواه طی دو ماه و نیم گذشته هیچ کاری دراین زمینه (در مجلس سنا) نکرده اند.

این سناتور حرفه ای ایالت ورمونت در ادامه در انتقاد از نظام سرمایه داری در آمریکا در دورانی که همه گیری ویروس کرونا منجر به بیکاری بی سابقه ای دراین کشور شده است، نوشت: استیو منوچین (وزیر خزانه داری آمریکا) خواهان حذف ماهانه 600 دلار (پرداخت مازاد) در هفته برای 30 میلیون شهروندی که شغل خود را از دست داده اند، شده است؛ اما از تامین 500 میلیارد دلار بودجه کار چاق کنی (slush fund) شرکت های آمریکایی حمایت می کند؛ دولت ترامپ دوست دار سوسیالیسم برای ثروتمندان و ناتوان در تامین سرمایه برای دیگران است.

سندرز اضافه کرد: دموکرات ها در مجلس کنندگان قانونی را به تصویب رساندند که به بحران بیکاری در آمریکا برای مدت دو ماه مدنظر قرار می دهد، اما میچ مک کانل و سناتورهای جمهوریخواه برای میلیون ها مردمی که دیگر قادر به صبر و تحمل نیستند، کار نکرده اند، زمان عمل اکنون است.

سناتور ورمونت در ادامه انتقادها از دولت ترامپ که به گفته کارشناسان عامل شرایط کنونی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا می دانند، نوشت: هر ثروتمندی (در آمریکا)، ثروتمندتر می شود، بیش از نیمی از خانوارها در جریان همه گیری ویروس کرونا درآمد خود را از دست داده اند، درحالی که 491 میلیاردر بر ثروت های خود در مجموع 743 میلیارد دلار اضافه کرده اند، ما نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه جواب دهد، نه اقتصادی که مختص ثروتمندان و قدرتمندان باشد.

به گزارش وبلاگ سحر وب، شبکه خبری بلومبرگ نهم مرداد در گزارشی اعلام کرد: ناامنی غذایی در بین خانوارهای آمریکایی به بالاترین رقم رسید و تقریبا 30 میلیون نفر در این کشور اعلام کردند که در 7 روز منتهی به 21 ژوئیه (31 تیر) غذای کافی برای خوردن نداشتند.

بلومبرگ اضافه کرد: بخش نظرسنجی از خانوارها در اداره آمار آمریکا اعلام کرده که تقریبا 23.9 میلیون از 249 میلیون پاسخ دهنده به این نظرسنجی گفته اند که برای حدود یک هفته غذای کافی برای خوردن نداشتند و 5.42 میلیون گفتند که در این هفته اغلب چیزی برای خوردن نداشتند

این گزارش به نقل از امار دیگری تعداد شاغلان در خانواده ها را بررسی می کند اضافه کرد: رونق اقتصادی آمریکا ممکن است با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور و اقدام ایالت ها در لغو طرح های بازگشایی اقتصادی متوقف شده باشد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از چهار میلیون و 800 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بالغ بر 158 هزار نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سندرز: آمریکایی ها درمانده از تامین غذای خانواده های خود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سندرز: آمریکایی ها درمانده از تامین غذای خانواده های خود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید