خبرنگاران نیاز به هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جهش تولید

به گزارش وبلاگ سحر وب، تهران- خبرنگاران- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای دستیابی به جهش تولید، حداقل نیاز به 1000 هزار میلیارد تومان، سرمایه گذاری از سوی دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی در بازار سرمایه داریم.

خبرنگاران نیاز به هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جهش تولید

به گزارش روز یکشنبه وزارت امور مالی و دارایی، فرهاد دژپسند در نشست بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی تاکید کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید گام های موثرتری برای تنوع بخشی به نظام تامین مالی اقتصاد برداشت.

وی اضافه نمود: با تدابیری که اتخاذ شد در سال گذشته پیروز به تامین مالی 275 هزار میلیارد تومانی برای بنگاه های تولیدی از طریق بازار سرمایه شدیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه خوشبختانه در دولتی مشغول به خدمت هستیم، که تجربه تحقق نرخ بیکاری تک رقمی را در سابقه کاری خود دارد، گفت: دسترسی به نرخ رشد بالا و بیکاری تک رقمی قابل دسترسی است و فکر می کنم باید این مدل های پیروز استانی را به کل کشور توسعه دهیم.

دژپسند گفت: البته به نظر من امروز بازار سرمایه ما به آن توانمندی رسیده است که بتوان بر روی آن حساب کرد.

وزیر اقتصاد گفت: در جلسه امروز متوجه شدم تقریبا نمایندگان همه بنگاه های حاضر، تمایل به بورسی شدن و حضور در بازار سرمایه دارند اما به دلیل نگرانی بابت طولانی شدن فرآیند، از ارائه درخواست خودداری کرده اند.

وی اضافه نمود: سخن من با این دسته از دوستان این است که درخواست خود را ارائه دهند زیرا از یک سو معتقدیم ظرفیت بررسی درخواست ها به میزان کافی در شورای پذیرش وجود دارد و از سوی دیگر می گوییم تا درخواست ها ارایه نشود، نقاط ضعف احتمالی عملکرد این شورا نیز مشخص نمی شود و نمی توانیم برای اصلاح آن اقدام کنیم.

دژپسند ادامه داد: امسال با اذن رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان برای آزاد سازی سهام عدالت، بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان بر ارزش بازار سرمایه اضافه کرده شد و این رقم با استفاده از ظرفیت های etf و سهام شرکت های دولتی در طی امسال، افزایش بیشتری می یابد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مشارکت بخش عمومی و خصوصی می تواند ما را در جهش تولید کمک کند گفت: امروز دنیا دارد با استفاده از روش مشارکت، خیلی از مسائل را حل می کند و به نظر من، نه تنها بخش خصوص، که دولت هم باید وارد مشارکت با بخش خصوصی شود.

نشست بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و فعالان مالی به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور مالی و دارایی با هدف بررسی راهکارهای استفاده بنگاه های مالی و بخش خصوصی از ظرفیت های بازار سرمایه برگزار گشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نیاز به هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیاز به هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید