دولت واردات گندم را فعلاً متوقف نموده است

به گزارش وبلاگ سحر وب، مدیرکل مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت راضی به واردات گندم نیست و واردات این محصول را فعلاً متوقف نموده است.

دولت واردات گندم را فعلاً متوقف نموده است

به گزارش گروه مالی وبلاگ سحر وب، ولی الله فریادرس مدیرکل دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان واردات گندم در امسال برای جبران کسری فراوری اظهار کرد: دولت راضی به واردات گندم نیست و واردات این محصول را فعلاً متوقف نموده است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می دهد که بخشی از گندم فراوریشده در کشور به دولت فروخته نشده است اضافه نمود: با توجه به اینکه گندم کالایی بسیار استراتژیک برای کشور است در صورتی که این نگرانی وجود داشته باشد دچار اختلال هستیم از ذخایر استراتژیک استفاده می کنیم و این امر باعث می گردد به سمت واردات برویم.

مدیرکل دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تا به امروز تصمیم قطعی برای واردات گندم گرفته نشده است، زیرا مجموعه دولت راضی نیست که محصولی که در آن خودکفا بودیم وارد گردد.

احتمال خرید گندم انبارشده توسط بخش خصوصی

وی در پاسخ به اینکه دولت قصد جمع آوری گندم ذخیره سازی شده در انبار ها توسط بخش خصوصی را دارد توضیح داد: این موضوع یک راهکار است و ما درباره آن فکر ننموده ایم، هرچند که ممکن است شرکت بازرگانی دولتی به این راهکار اندیشیده باشد.

فریادرس با بیان اینکه دولت تا مجبور نباشد اقدام به واردات گندم نخواهد کرد گفت: در صورتی که این محصول به کشور وارد گردد ارز آن به طور قطع 4200 تومانی است، زیرا کالای اساسی به حساب می آید.

وی اضافه نمود: در سال گذشته هیچ گونه واردات گندمی نداشتیم و تنها مقدار کمی گندم به صورت ورود موقت و برای فرآوری و صادرات به کشور های همسایه، به کشورمان وارد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دولت واردات گندم را فعلاً متوقف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت واردات گندم را فعلاً متوقف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید