راه ورود سینمای ایران به دنیا فراوری مشترک است

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما که در حال حاضر در تدارک فراوری فیلم مشترک با کانادا است، رسیدن به فراوری مشترک سینمایی را مهم ارزیابی کرد و به خبرنگاران گفت: بعد از توافق های اجرا شده در حوزه فعالیت های هسته ای، اوضاع سینمای ایران بهتر خواهد شد و باید از این فرصت بهره برد که یکی از این بهره مندی ها رسیدن به فراوری مشترک است.

راه ورود سینمای ایران به دنیا فراوری مشترک است

کارگردان فیلم پرونده هاوانا توضیح داد: یکی از راهکارهای ورود سینمای ایران به جهان علاوه بر حضور در جشنواره های بین المللی، رسیدن به فراوری مشترک است و برای رسیدن به این منظور ضروری است تهیه کنندگان و کارگردان ها پای میز مذاکره بنشینند و سازمان سینمایی هم بهتر است مقدمات لازم را جهت مذاکراتی از این دست فراهم کند.

وی تاکید نمود: اگر قرار باشد دست اندرکاران فراوری در سینما در این مذاکرات حضور نداشته باشند، در این زمینه به جایی نمی رسیم زیرا تجربه نشان داده پیش از این رفت و آمدهایی که به کشورهایی چون تونس، فرانسه، ترکیه، چین و غیره شده خروجی در برنداشته است.

رئیسیان که در حال حاضر فیلم دوران عاشقی را روی پرده دارد در پایان درباره اکران این فیلم سینمایی گفت: هنگام نمایش دوران عاشقی در جشنواره فیلم فجر در همه سالن های نمایش دهنده، فیلم را با مردم دیدم و متوجه شدم عکس العمل های آنها شدم و دیدم که در بعضی از صحنه ها بی حوصله و خسته شدند در نتیجه تصمیم گرفتم 6 دقیقه از فیلم را کوتاه کنم و تغییراتی نیز در پایان بندی ایجاد کردم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه ورود سینمای ایران به دنیا فراوری مشترک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه ورود سینمای ایران به دنیا فراوری مشترک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید