فرهنگ و هنر

درخواست فعالان کارگری شرکت هفت تپه از رئیس مجلس

فعالان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حاشیه سفر امروز، 13 شهریورماه رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان دزفول، ضمن ملاقات با او به بیان مطالباتشان پرداختند.

25 مهر 1399

بهره برداری از اقامتگاه سنتی عمارت قجری ابرکوه تا پایان سال 99

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ابرکوه گفت: در آینده ای نزدیک اقامتگاه سنتی عمارت قجری به بهره برداری می رسد.

14 مهر 1399

ناسا برندگان رقابت مأموریت مینیاتوری به ماه را معین کرد

ناسا اسامی تیم های برنده چالش محموله های مینیاتوری خود را با نام عزیزم، محموله ناسا را کوچک کردم خاطرنشان کرد و از به کارگیری فن آوری های تازه و کم هزینه برای مأموریت های آینده به ماه اطلاع داد.

28 شهریور 1399

ملتمسات؛ روایتی از شاعرانه ترین درخواست های شاعران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، سمانه سنگچولی، نویسنده و شاعر مشهدی و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی است که پیش از تالیف کتاب علمی - تحقیقی ملتمسات و دو کتاب شعر با عناوین مثنوی سایه ها و آفتاب مثنوی را منتشر کرده است و همچنین کتاب جدیدی...

17 شهریور 1399

باورهای فرهنگی؛ از عمده ترین دلایل خشونت علیه زنان

خبرنگاران/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه باورهای فرهنگی و مسائل اجتماعی عمده ترین مسائلی هستند که می توانند خشونت علیه زنان را به وجود آورند، گفت: همه ارگان ها، متولیان فرهنگی و رسانه ها باید به دنبال ایجاد این فرهنگ باشند...

3 شهریور 1399

لجبازی دو کره؛ نصب بلندگو در مناطق مرزی

در دهه های گذشته، سئول از بلندگوها اخبار و موسیقی پاپ کره ای پخش می کرد و در مقابل کره شمالی نفرتش را نثار همسایه جنوبی می کرد.

30 مرداد 1399

بهترین دارو خود شما هستید

خبرنگاران کتاب بهترین دارو خود شما هستید نوشته فردریک سالدمان، نویسنده و پزشک فرانسوی به مخاطبان یاد می دهد که چگونه می توانند از دل بیماری ها عبور نمایند و با ابزارهایی که در دستشان دارند از خود مراقبت نمایند. چندی پیش این اثر از سوی انتشارات البرز...

18 مرداد 1399

آشنایی با نوعی پارکینگ مکانیزه زیر زمینی

یک پارکینگ مکانیزه جالب ساخته شده است که محیط زیادی را اشغال نمی کند و ظرفیت پارک خودروها را سه برابر می کند.

15 مرداد 1399

خداحافظی با بنیان گذار صنایع ریخته گری

علی اصغر حاجی بابا فعال صاحب نام بخش خصوصی که به عنوان بنیانگذار صنعت فروآلیاژ و ریخته گری شهرت داشت، چشم از جهان فروبست.

14 مرداد 1399

سکانس ماندگار از ارتحال امام خمینی (ره) در فیلم از کرخه تا راین

سکانسی از فیلم از کرخه تا راین که درباره ارتحال امام خمینی (ره) است در این گزارش نشان داده شده است.

13 مرداد 1399

دوستی با طبیعت را با این کارها به بچه ها آموزش دهید

صحبت در مورد حفظ محیط زیست و پایداری با بچه ها موضوع بسیار مهمی است اما دانستن این موضوع که از کجا باید شروع کنیم، واقعاً مشکل است. با راه های آموزش به بچه ها آشنا شویم.

10 مرداد 1399

خبرنگاران طفلی به نام شادی

طفلی به نامِ شادی* عنوانِ تازه ترین مجموعۀ شعر دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی است که به همتِ انتشارات سخن به چاپ رسیده و از صبحِ شنبه دهم خردادماهِ 1399 در اختیارِ علاقه مندانِ شعر قرار خواهد گرفت.

9 مرداد 1399

حواشی ازدواج بازیکن پرحاشیه فوتبال

مهران مدیری شب گذشته میزبان علیرضا نیکبخت واحدی بود.

6 مرداد 1399

اعلام بازگشایی موزه هنرهای معاصر تا سرانجام تابستان

ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امید است که بازگشایی موزه هنرهای معاصر تا خاتمه تابستان صورت بگیرد.

4 مرداد 1399

آثار رایان رینولدز مرور می گردد

آثار رایان رینولدز بازیگر سینما و تلویزیون در شبکه نمایش مرور می گردد.

4 مرداد 1399

2 موزه جدید در آران و بیدگل به بهره برداری می رسد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل از برنامه ریزی به منظور احداث دو موزه جدید در سال 1399 خبر داد.

4 مرداد 1399

قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟

مجتمع تجاری بوستان در میدان پونک واقع شده است و دارای 800 باب مغازه و 200 واحد اداری است و یکی از عظیم ترین مجتمع های تجاری تهران است. این مجتمع قدیمی در شمال غربی میدان پونک قرار داشته و به طور متوسط حدود صدها شهروند تهرانی و توریست به صورت روزانه از این...

1 مرداد 1399

اعلام ثبت ملی سردیس فردوسی در کتابخانه ملی ایران

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، ثبت ملی سردیس فردوسی در کتابخانه ملی ایران صورت گرفت.

20 تیر 1399

معروف ترین سوغاتی های سریلانکا

می دانید سریلانکا به داشتن چه چیز بیشتر از همه معروف است؟ با یک جستجوی ساده چای و ادویه جات تند و خوش عطراولین پاسخی هایی هستند که به آن خواهید رسید. شاید باورنکردنی باشد اما همین پودرهای ریز معطر سال ها عامل جنگ و درگیری های اروپاییان برای تصاحب سرزمین...

17 تیر 1399

تجربه 5 ماه استفاده از آیفون 11 پرو؛ حرکت بر مرز باریک عشق و نفرت

آیفون 11 پرو و نسخه بزرگتر آن پرو مکس جدیدترین و قدرتمندترین نماینده های کمپانی اپل در بازار به حساب می آیند. این دو گوشی با نمایشگرهای پیشرفته تر و باتری حجیم تر به بازار عرضه شده اند. اما آیا این دو ویژگی آن طور که اپل انتظار می رفت به دست کاربران رسیده؟...

12 تیر 1399
تعداد: (97)