عبدالناصر همتی: بانک مرکزی توانست جلوی آسیب های شدید به اقتصاد ایران در سال 98 را بگیرد

به گزارش وبلاگ سحر وب، خبرنگاران: رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال 98 سال بسیار سختی بود، نوشت: بانک مرکزی ایران، در حد توان خود توانسته بسیاری از ضربه ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد، تا حد زیادی جلوگیری نماید.

عبدالناصر همتی: بانک مرکزی توانست جلوی آسیب های شدید به اقتصاد ایران در سال 98 را بگیرد

به گزارش وبلاگ سحر وب، به نقل از نورنیوز؛ عبدالناصر همتی بعدازظهر امروز(پنجشنبه 29 اسفندماه) در یادداشتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: سال 1398، سال بسیارسختی بود. کشورمان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه ای، آماج شدیدترین طوفان های مالی نهاده شد، که هر کدام برای ازهم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می کرد.

وی اضافه کرد: تحریم های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی...و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات مالی را تامین می کرد و هم این شوک ها را خنثی می کرد.

رییس شورای پول و اعتبار توضیح داد: بانک مرکزی، با یاری همکاران محترم در دولت وحمایت های بی بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواری ها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: اتفاقات امروز که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد نموده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد نموده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، درحدتوان خود توانسته بسیاری ازضربه ها راخنثی و از آسیب شدید به اقتصاد ، تا حد زیادی جلوگیری نماید. همزمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست گذاری مالی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، رخ داده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

همتی نوشت: همکاران من تمام کوشش خود را بکار بستند، ولی با این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی ها پوزشمی خواهم و همزمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می کنم.

وی تاکید نمود: امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و موفقیت برای تک تک مردم عزیز، خصوصاً همکاران کوششگر نظام بانکی، باشد و در سایه توجه همگان به توصیه های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "عبدالناصر همتی: بانک مرکزی توانست جلوی آسیب های شدید به اقتصاد ایران در سال 98 را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالناصر همتی: بانک مرکزی توانست جلوی آسیب های شدید به اقتصاد ایران در سال 98 را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید