قلعه کنجانچم در ایلام برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مرمت شد

به گزارش وبلاگ سحر وب، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: قلعه کنجانچم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مرمت شد.

قلعه کنجانچم در ایلام برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مرمت شد

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، رویا ارجمندی معاون میراث فرهنگی این استان امروز 5 فروردین 98 با اعلام این خبر گفت: قلعه کنجانچم واقع در راستا عتبات عالیات شهرستان مهران با اعتبارابلاغی ملی به مبلغ 1000 میلیون ریال مرمت شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این بنای تاریخی در 15 کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام- مهران در راستا راه کربلا واقع شده است.

وی ادامه داد: این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقداره؛ آخرین والی ایلام و به عنوان قلعه زمستانی والی ساخته شده و دارای اتاق های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این اثر در تاریخ 22 تیر 1379 با شمارهٔ ثبت2743 به عنوان یکی از آثار ملی ایرانبه ثبت رسیده است.

این مسئول اضافه نمود: بعضی از سرفصل های مرمتی که به تأیید شورای فنی این اداره کل رسیده و بر روی این بنای تاریخی انجام خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این اقدامات شامل تسطیح و رگلاژ و خاکبرداری محوطه در اضلاع شمالی و جنوبی قلعه با وسایل مکانیکی، 2- خاکریزی محلهای باغچه ها و محوطه سازی اجرا شده قبلی و محلهای اجرایی جدید با شن رودخانه ای بنایی با سنگ لاشه و ملات ماسه سیمان در پی(متر50) و محلهای بالاتر از پی(235متر)، است.

وی ادامه داد: اجرای پی کنی در زمین سخت، 5- اجرای بتن مگر در پی ، 6- سنگ چینی و اجرای بلوکاژ با سنگ لاشه ، 7- تهیه سنگ مالون و اجرا در محلهای مورد احتیاج، 8-بند کشی دیوار سنگی با ملات سیمان ، 9-تهیه و ریختن و تسطیح خاک زراعتی در داخل باغچه ها و محلهای مورد احتیاج از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این بنا است .

منبع: میراث آریا

به "قلعه کنجانچم در ایلام برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه کنجانچم در ایلام برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید