ماجرای تحصن داوطلب ستاره دار کنکور دکتری سال جاری چه بود؟

به گزارش وبلاگ سحر وب، ماجرای ستاره دار بودن سها مرتضایی، داوطلب کنکور دکتری سال جاری، چند روزی است که سوژه خبری رسانه ها شده است.

ماجرای تحصن داوطلب ستاره دار کنکور دکتری سال جاری چه بود؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سحر وب، چند روزی است که خبر تحصن یکی از پذیرفته شدگان کنکور دکتری 98 در دانشگاه تهران رسانه های مختلفی را به خود سرگرم نموده و هرکه به نوعی درپی یافتن ماجرا و حل مشکل است. این داوطلب، سها مرتضایی فعال صنفی و دانشجویی دانشگاه تهران است که در حوادث دی ماه 96 بازداشت و مطابق بعضی اخبار در امسال با حکم دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه ها و دسته جات سیاسی در دادگاه بدوی محکوم شده است.

دلیل اعتراض و تحصن مرتضایی، پذیرفته نشدن او در آزمون عملی دکتری است. در مصاحبه های انجام گرفته، مرتضایی مطرح می نماید که به او برچسب دانشجوی ستاره دار زده شده و به خاطر این برچسب از ادامه تحصیل در مقطع دکتری علیرغم کسب امتیاز های مورد احتیاج دانشگاه تهران محروم شده است.

این دانشجو که روزهاست با تحصن در حیاط دانشگاه تهران خواهان احقاق حق خود است، به دفعات سد راه دانشجویان می گردد و با مطرح نمودن موضوعات پیش آمده دست کمک می طلبد.

پیگیری های انجام شده از مسئولان دانشگاه تهران برای اطلاع از اصل ماجرا و عدم پذیرش سها مرتضایی به این نتیجه ختم شد که این دانشجو حد نصاب امتیاز های لازم برای قبولی مقطع دکتری را کسب ننموده است و ستاره دار بودن یا نبودن وی دلیلی برای عدم پذیرشش نیست.

سید داوود آقائی، معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره ماجرای ستاره دار شدن سها مرتضایی و پیگیری دانشگاه در این خصوص گفت: ادعای مرتضایی این بوده که نمره تمام داوطلبان جز او روی نمودار برده شده است درحالیکه اگر نمره ها را روی نمودار می بردیم، قطعا مرتضایی هم مشمول این روند می شد.

معاون آموزشی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین ادامه داد: مرتضایی در دو گرایش مسائل ایران و جامعه شناسی سیاسی شرکت کردند. در گرایش مسائل ایران، نمره 23/6 و در جامعه شناسی سیاسی هم نمره 23 را آوردند. این درحالی است که کف نمره لازم برای ورود داوطلبان به چرخه رقابت در سازمان سنجش، 25 بوده است و او نمره کافی را نیاورده اند.

این شرایط برای تمامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری ممکن است رخ دهد و کسب نمره علمی و مصاحبه عملی آزمون تنها برای یک یا چند دانشجوی خاص نیست، درواقع تمام پذیرفته شدگان آزمون کتبی دکتری موظف به گذراندن آزمون عملی هستند و به دست آوردن امتیاز های این مرحله شرط مشخص کننده پذیرش دانشجو در دانشگاه است.

این موضوع در حالی است که پیش از این منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حضور و صحبت در مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح نمود کوشش ها برای برطرف مسائل دانشجویان ستاره دار از طرف وزارت علوم انجام و اکثریت این نوع دانشجویان مسائلشان برطرف شده است و مانعی برای ادامه تحصیل شان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماجرای تحصن داوطلب ستاره دار کنکور دکتری سال جاری چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تحصن داوطلب ستاره دار کنکور دکتری سال جاری چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید