مسدودشدن حساب های کاربری جعلی تبلیغ برای بن سلمان در فیس بوک

به گزارش وبلاگ سحر وب، شرکت فیس بوک حساب های کاربری جعلی تبلیغ برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بست.

مسدودشدن حساب های کاربری جعلی تبلیغ برای بن سلمان در فیس بوک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب به نقل از روزنامه الشرق قطر، شرکت فیس بوک اظهار داشت که افرادی را در ارتباط با مسئولان سعودی شناسایی نموده است که به وسیله حساب های کاربری جعلی در فیس بوک برای رژیم سعودی تبلیغ می کردند.

شرکت فیس بوک امروز آدینه اضافه نمود: مخاطب این تبلیغات اساساً کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بود و اکثر محتوای آن نیز به زبان عربی بود.

این شرکت بیش از 350 حساب کاربری فیس بوک را در این چارچوب حذف کرد.

فیس بوک به ندرت چنین فعالیت هایی را با یک دولت ارتباط می دهد و تا این لحظه مسئولان سعودی اظهارنظری علنی در این باره ننموده اند.

شرکت فیس بوک در بیانیه خود اظهار داشت: این شرکت برای مقابله با روند تقلب هماهنگ شده در صفحات خود و شبکه اینستگرام وارد عمل شده است و به نظر می رسد که حساب های کاربری متعلق به شهروندان کشورهای هدف یا حساب های کاربری مشابه پخش اخبار محلی است.

فیس بوک همچنین گفت که روند تبلیغ پراکنده و هماهنگ نشده اجرا شده در امارات و مصر را متوقف نموده است اما بین این فرایند و طرف های مسئول در این دو کشور ارتباطی مطرح ننموده است.

ناتانیان گلایشر مسئول سیاست فضای الکترونی در فیس بوک با تشریح چگونگی کار حساب های کاربری یادشده مرتبط با عربستان سعودی گفت: فعالان این حساب های کاربری عادت داشتند که موضوعات مربوط به خبرهای منطقه ای و مسائل سیاسی را به زبان عربی منتشر نمایند. این موضوعات از جمله در ارتباط با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و طرح مالی و اجتماعی او موسوم به چشم انداز 2030 و (به اصطلاح) موفقیت های نیروهای مسلح عربستان به ویژه در جنگ یمن بود.

گلایشر گفت: این فعالان همچنین عادت به مشارکت در انتقاد از کشورهای همجوار از جمله ایران و قطر و ترکیه داشتند و درباره اعتبار شبکه الجزیره و سازمان عفو بین الملل شک و تردید ایجاد می کردند.

وی اضافه نمود: با وجود کوشش فعالان یادشده برای پنهان کردن هویت خودشان، توانستیم به لینک های ارتباط آنها با افراد مرتبط با دولت سعودی برسیم.

این حساب های کاربری حذف شده حدود 1.4 میلیون دنبال نماینده داشتند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مسدودشدن حساب های کاربری جعلی تبلیغ برای بن سلمان در فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدودشدن حساب های کاربری جعلی تبلیغ برای بن سلمان در فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید