یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا این را خطا دانست که قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس در این فرآیند دخالت نکرد.

یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی که به زودی باید این مسئولیت خود را به اورزولا فون در لاین آلمانی واگذار کند در گفتگویی با یک رسانه آلمانی به مسئله برگزیت پرداخته و در این باره ابراز تاسف کرد که قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس در این فرآیند دخالت نکرد و این را یک خطا ارزیابی کرد.

یونکر همچنین گفت که من به درخواست دولت انگلیس گوش دادم که به من گفت بهتر است در این بحث های سیاست داخلی دخالت نکنم. وی اضافه نمود: قبل از همه پرسی برگزیت دروغ های زیادی پخش شد که صدایی مثل من احتیاج بود تا این دروغ ها را با استدلال های درست نقض کند.

رئیس کمیسیون فعلی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه من همیشه درباره برگزیت متاسفم همچنین گفت که من اعتقاد ندارم که برگزیت در اروپا (از طرف کشور دیگری) تقلید گردد. میزان موافقت با اتحادیه اروپا در همه کشورهای اروپایی از جمله انگلیس افزایش پیدا نموده است، بنابراین شوک حاصل از همه پرسی برگزیت عواقب مثبتی هم داشته است.

مسئله برگزیت به کلاف سر درگمی در اتحادیه اروپا تبدیل شده که گویا سرانجامی برای آن پیش بینی نمی گردد.

تاریخ برگزیت تا به حال دوبار به تعویق افتاده و قرار بود در 31 اکتبر (9 آبان ماه) انگلیس از اتحادیه اروپا خارج گردد.

اما درست در آخرین روزهای باقی مانده تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هرج و مرج ایجاد شده سبب شد تا دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کند که اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن ماه) موافقت نموده است .

تاسک گفت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کردند با درخواست انگلیس برای تمدید انعطاف پذیر برگزیت تا 31 ژانویه 2020 موافقت نمایند. به نوشته خبرگزاری رویترز تمدید انعطاف پذیر به معنی آن است که اگر مجلس انگلیس توافق برگزیت را زودتر به تصویب برساند، خروج انگلیس زودتر از این تاریخ محقق خواهد شد .

نمایندگان مجلس انگلیس در یک رأی گیری هفته گذشته به کلیات طرح بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت داد اما با جدول زمان بندی فشرده او برای این کار مخالفت کرد .

جانسون قصد داشت تا توافق جدیدی را که یک هفته قبل تر به تصویب شورای اروپا رسید در مجلس به رای بگذارد .

نخست وزیر انگلیس شنبه هفته گذشته مجبور شد علی رغم خواست خود از سران اتحادیه اروپا بخواهد اجرای برگزیت را به تعویق بیندازند. این در حالی است که جانسون چند ماه پیش گفته بود ترجیح می دهد بمیرد اما خواهان تعویق برگزیت نگردد .

یونکر در بخش دیگری از سخنان خود همچنین خاطرنشان کرد که بعد از سرانجام دوران ریاست بر کمیسیون اروپایی می خواهد کتابی درباره اروپا بنویسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید