تاسف آقای بازیگر برای از دست دادن نیروهای خوب سینما به دلیل هزینه های فراوری، الماسی: کار و کوشش حاتمی کیا با توجه به سنش ستودنی است

به گزارش وبلاگ سحر وب، جهانگیر الماسی گفت:افزایش هزینه های ت لید باعث ازدست دادن نیروهای خوب در سینما شده است.

تاسف آقای بازیگر برای از دست دادن نیروهای خوب سینما به دلیل هزینه های فراوری، الماسی: کار و کوشش حاتمی کیا با توجه به سنش ستودنی است

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار ، درباره حضورش در فیلم سینمایی خروج و اتفاقات مثبتی که در این پروژه می بیند و تجربه می نماید، گفت: آنچه که به عنوان عضو کوچک مجموعه فراوریی می بینم زحمت گروه و مسئولیتی است که حاتمی کیا دوست دارد بر دوش بکشد، او به عنوان عضو این جامعه بار ها اعلام نظر می نماید حالا این نظراتش مورد وثوق یک جریان فکری است همینطور مورد تجربه یک جریانی که خودش متعلق به آن هاست، این ها یکطرف موضوع قرار گرفته است و کار و کوشش و انرژی که به عنوان یک هنرمند و انسان خرج می نماید بسیار ستودنی است که در این سن چنین انرژی می گذارد.

او اضافه کرد:گروه فراوری نیز خیلی شرافتمندانه و فروتنانه و رفیق با مردم و در عین حال متمرکز روی کار پیش می روند. من هم در یک حوزه تجربی دیگر چیز هایی می بینم و تجربه می کنم که محترم است و از همین جا نه به عنوان عضو گروه بلکه به عنوان شاهد و ناظر جریان فراوری به همه اعضای گروه احترام می گذارم و درود می فرستم که اینگونه انرژی می گذارند و کار را دوست دارند و علت کار تجمیع عشق و علاقه است که نکته ظریفی محسوب می گردد. جالبتر اینکه همه حاتمی کیا را دوست می دارند و این بسیار ارزشمند است.

الماسی ادامه داد:برای کار زحمت زیادی کشیده می گردد و امیدوارم در همه جوانب برای تاریخ معاصرمان، مردم ایران و وظیفه و مسئولیتی که بر عهده یک سینماگر است در تبیین حقایقی که صلاح و نیکی مردمش در آن وجود دارد مفید فایده گردد.

الماسی در مورد جدیدترین فعالیت های خود در مقام کارگردانی گفت: سه فیلمنامه آماده دارم و اگر شرایط فراهم گردد خواهم ساخت.

این کارگردان در مورد موضوع های فیلمنامه هایش گفت: من تقسیم بندی های اجتماعی و غیر اجتماعی را نمی فهمم اصولا فیلمسازی را یک هنر اجتماعی می دانم و در طبقه بندی موضوعی هرچه هم که باشد اجتماعی است و فیلم غیر اجتماعی سراغ ندارم حتی آن اثری که حدیث نفس است، حدیث نفس هم وقتی به نمایش عمومی درمی آید اجتماعی خواهد بود نگاه من این است، ولی موضوع فیلمنامه هایم درباره ضرورت های زندگی امروزمان، تجربه ای که از دفاع مقدس، زندگی بیش از چهل سال پس از انقلاب، همنشینی جمعی و اینکه چه طرحی برای فردا داریم و چه راهی صلاح فرزندمان است.

الماسی اضافه کرد: همه فیلمنامه ها به قلم و کارگردانی خودم و کم هزینه خواهد بود. فکر می کنم اتفاقی که در سینمای فرانسه افتاد جالب است و باید مورد بهره برداری تاریخی ما هم واقع گردد. جریان 1968 و مشارکت های گدار و... باعث شد با بالارفتن هزینه فراوری این موقعیت را فراهم کند تا ما از بعضی ظرفیت ها عقب بمانیم.یعنی نیرو های خوبی را بخاطر اینکه قادر نیستند هزینه هایی را تامین نمایند از دست بدهیم بدیهی است تهیه نماینده های حرفه ای هم بر حسب قواعد و فرمول های ویژه ای عمل می نمایند که ضرورت و توانمندی سینماست.

این کارگردان اضافه کرد:وزارت ارشاد و خانه سینما وقتی بحث فیلم های نوعی نگاه یا سینما تجربه را طراحی و طبقه بندی کردند فکر می کنم هدفشان این بود که نیرو های ویژه و افکار تازه شناسایی شوند و مبادا بعضی ویژگی ها و سینمای متفاوتمان را از دست بدهیم. به عنوان نمونه عباس کیارستمی ممکن است فیلم هایش در داخل کشور نمایش داده نشده باشد، اما در همان اکران های محدود خارج از کشور گاهی چندین برابر فیلم های پرفروش داخلی ما در محاسبه ارزی فروش داشته است. اینجاست که سینمای ما هم باید اطلاعاتی را در داخل کشورمان توجیه کند و هم شرایط فرهنگی، بالندگی هایمان و ارزش های مورد علاقه مردم را در جامعه جهانی ثبت و ضبط کند، چون ما لاجرم عضو یک جامعه بین المللی هم هستیم و چه بسا که به وسیله سینما و تئاتر و تلویزیون و فراوریات هنری در رده بندی های معرفتی جهان قرار بگیریم و حتی بعضی از معارفمان از این طریق، شخصیت و فرهنگ جمعی, ما را معرفی می نماید. در نتیجه مدیریت سینمایی، هنری و فرهنگی کشور و هنرمندان و دست اندرکاران چه به عنوان هنرمند و صنعتگر در دو فاز مختلف باید دقیق تر و ظریف ترعمل نمایند تا در ابتدا این یکپارچگی و اتحاد را حفظ کنیم و اینکه با کمال سربلندی این بیرق سرفراز اندیشه و تفکر که مال مردم است را همواره در احتزار قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاسف آقای بازیگر برای از دست دادن نیروهای خوب سینما به دلیل هزینه های فراوری، الماسی: کار و کوشش حاتمی کیا با توجه به سنش ستودنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسف آقای بازیگر برای از دست دادن نیروهای خوب سینما به دلیل هزینه های فراوری، الماسی: کار و کوشش حاتمی کیا با توجه به سنش ستودنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید