تصویربرداری از تغییرات نانوذرات با قدرت تفکیک فمتوثانیه

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محققان موسسه ملی اولسان به رهبری وون اوهان پیروز به ارائه روشی برای تصویربرداری از تغییرات مواد در مقیاس های کمتر از یک نانومتر شدند که با استفاده از میکروسکوپ الکترونی عبوری بسیار سریع گرفته شده است.

تصویربرداری از تغییرات نانوذرات با قدرت تفکیک فمتوثانیه

با این روش می توان به صورت زنده از چگونگی تغییر نانوذرات میله ای شکل طلا تصویربرداری کرد، نانوذراتی که در معرض انرژی خارجی قرار گرفته اند.

نتایج این پروژه در نشریه Matter به چاپ رسیده است. این روش بررسی ساختار مواد برای مشاهده تغییرات اتم منفرد تدارک دیده شده است. هرچند این نوع تغییرات در مواد معمولا فمتوثانیه بوده و نیازمند دقت و صحت بالایی در فرآیند است چیزی که پیش از آن دسترسی به آن مقدور نبود.

در حال حاضر، میکروسکوپ های نوری به گونه ای توسعه یافته اند که می توانند با قدرت تفکیک فمتوثانیه تصویربرداری نمایند. اما این ادوات هنوز محدودیت هایی از نقطه نظر ابعاد دارند و نمی توانند مواد را در کمتر از یک نانومتر شناسایی نمایند.

میکروسکوپ الکترونی به کاربر اجازه می دهد تا چنین موادی را مشاهده کرد در حالی که قدرت تفکیک فمتوثانیه نیز در تصویربرداری لحاظ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصویربرداری از تغییرات نانوذرات با قدرت تفکیک فمتوثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویربرداری از تغییرات نانوذرات با قدرت تفکیک فمتوثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید