رشد مقالات مشترک با دانشگاههای جهان از رشد مقالات ISI پیشی گرفت

به گزارش وبلاگ سحر وب، حسین سالار آملی در مصاحبه با خبرنگاران به تعاملات علمی ایران و اتحادیه اروپا اشاره نمود و گفت: در سالهای اخیر حدود 7 پروژه به ارزش یک میلیون یورو با اتحادیه اروپا اجرا شده است.

رشد مقالات مشترک با دانشگاههای جهان از رشد مقالات ISI پیشی گرفت

وی ادامه داد: در شورای تحقیقات اروپا نیز حدود 400 نفر ایرانی حضور دارند، شرکت 367 عضو هیات علمی، پژوهشگر و دانشجوی دکتری ایرانی در همکاری با برنامه ماری کوری یکی دیگر از ابعاد همکاری های علمی ایران و اتحادیه اروپا است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه نمود: پروژه های مشترک دانشگاه های کشور در 4 سال اخیر، سالیانه24 درصد رشد داشته و به 466 مورد افزایش یافته است که نشان از توانمندی بازیگری جامعه علمی در شبکه دنیای است.

سالار آملی اضافه نمود: در دو سال اخیر، میزان رشد سالیانه مقالات مشترک با دانشگاه های دیگر دنیا نسبت به رشد مقالات ISI پیشی گرفته است تعداد مقالات بین المللی از 21 درصد کل مقالات در سال 2016 به 25 درصد کل مقالات در سال 2018 رسیده است و این یکی از کلیدی ترین شاخص ها برای تحلیل ظرفیت های ایران برای حضور در شبکه دنیای است.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی اضافه نمود: کشورها در چرخه دانایی دنیای به سه دسته تقسیم می شوند، کشورهای پیشرو، کشورهای رهرو و کشورهای جا مانده، برای حفظ حقوق ملت و برای حضور در چرخه دانایی دنیا ناگزیر هستیم که در رده کشورهای پیشرو باشیم چرا که بازیگران اصلی صحنه دانایی دنیای، کشورهای پیشرو و رهرو خواهند بود.

سالار آملی در تحلیل فضای کنونی چرخه دانایی دنیای تاکید نمود: جامعه علمی و دانشگاهی بایستی به این موضوع توجه کند که در مرحله گذار از پارادایم های فعلی هستیم و اکنون در چرخه دانایی، شبکه ای شدن همکاری های کشورها و جوامع علمی اهمیت ویژه پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: در این چرخه، کشورها با توجه به ظرفیت های داخلی، توانمندی بازی در صحنه بین المللی را دارند و با هوشیاری ملی می توانند بخشی از هنجارسازی بین المللی را بر عهده بگیرند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: ایران با داشتن چهار خصوصیت مهم شامل نیروی انسانی توانا، رشد علمی مناسب، علاقه فردی، جمعی و ملی به علم آموزی و دوری سیستم داخلی علمی از فساد، ظرفیت خوبی برای هنجارسازی های چرخه دانایی دنیای را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رشد مقالات مشترک با دانشگاههای جهان از رشد مقالات ISI پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مقالات مشترک با دانشگاههای جهان از رشد مقالات ISI پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید