کلاژنی برای پوست از دل گیلاس!

به گزارش وبلاگ سحر وب، روغن به رنگ زرد روشن با بوی خفیف و بافت سبک است و باعث فراوری کلاژن و بازسازی سلول و جوانسازی سلول می گردد و همچنین یک روغن پایدار و نرم کننده است که به تشکیل یک سد محافظ روی پوست و روی موهای خشک یاری می نماید.

کلاژنی برای پوست از دل گیلاس!

در طی 100-150 سال گذشته، به دلیل افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 6 تغییر قابل توجهی در مصرف روغن های گیاهی از دانه های مختلف ایجاد شده است. علاوه بر اسیدهای چرب امگا 3 ، امروزه توجه ویژه ای به اسیدهای چرب کونژوگه نیز شده است. اسیدهای چرب امگا3 (3 (n- دارای خواص ضد التهابی ، ضد ترومبوتیک ، ضد آریتمی ، هیپولیپیدمی و باز کنندگی عروق هستند.

اسیدهای چرب کونژوگه مزایای سلامتی مشابه امگا 3 را نشان می دهند اما خصوصیات ضد توموری را نیز نشان می دهند. داده های یافته های مربوط به محتویات اسیدهای چرب کونژوگه در دانه های میوه کمیاب هستند ، اگرچه بعضی از دانه های میوه حاوی اسیدهای چرب کونژوگه هستند.

روغن دانه گیلاس روغن هسته گیلاس است و از هسته های گیلاس شیرین مشتق شده است و میزان آن بین 25 الی 30 درصد ورنی متغیر است.این روغن دارای تعیینات مشابه روغن بادام شیرین است. با این حال ، نسبت به روغن بادام شیرین اثر کمدوژنیک کمتری دارد و باعث می گردد که این ماده برای مراقبت از پوست مناسب تر باشد. در حالی که مقدار بالای امگا 9 آن را برای جلوگیری از شوره سر در موها ایده آل می نماید.

روغن دانه گیلاس ماده ای است که در چندین محصول آرایشی مانند صابون ، کرم و لوسیون وجود دارد.

این روغن ،روغن ممتازی است که دارای ویتامین A، اکسید کربن زیاد و همینطور توکوفرول طبیعی است و خواص آن مانند روغن هلو و روغن بادام شیرین است.همچنین با توجه به مقدار بالای ویتامین C و E که در روغن هسته گیلاس وجود دارد برای سلامت پوست، مرطوب و صاف نگه داشتن آن بسیار مهم است .ویتامین C در واقع مانع آسیب ناشی از رادیکال های ازاد به سلول پوستی و انواع بیماری های پوستی مثل آکنه، چین و چروک و ... می گردد.

آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته گیلاس خاصیت ضد سرطانی قوی دارد که می تواند باعث جلوگیری از سرطان گردد و اثر ضد سرطانی موجود در ان به علت ترکیبی تعیین از پلی فلونیک با فعالیت های بیولوژیک است.حضور فلوییدها در روغن هسته گیلاس یکی از اجزای ضد سرطان فعال است و هم از سرطان و هم از رشد و تکثیر ان جلوگیری می نماید. حضور انتی اکسیدان ها در روغن یاری می نماید تا سیستم ایمنی خوب گردد و با انواع بیماری ها مقابله کند.

در اینجا به بعضی خواص روغن دانه گیلاس اشاره می کنیم:

روغن دانه گیلاس باعث فراوری کلاژن و بازسازی سلول و جوانسازی سلول می گردد.

روغن دانه گیلاس برای همه انواع پوست بخصوص پوست های آسیب دیده مناسب است.

روغن دانه گیلاس یک روغن پایدار و نرم کننده است که به تشکیل یک سد محافظ روی پوست و روی موهای خشک یاری می نماید.

روغن دانه گیلاس منافذ را مسدود نمی نماید و آن را تبدیل به یکی از بهترین روغن هایی که میتوان روی صورت استفاده کرد ، می نماید.

محتوای بالای ویتامین A آن نیز به کاهش ظهور خطوط ریز و چین و چروک یاری می نماید.

این روغن نسبتاً ارزان است که برای مصرف به چند قطره احتیاج است ، بنابراین یک بطری کوچک از آن برای مدتی دوام خواهد آورد.

منبع: همگردی

به "کلاژنی برای پوست از دل گیلاس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاژنی برای پوست از دل گیلاس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید